Dirigentene

Sigrun Jørdre

Fjellsdalen Barnekor

Sigrun Jørdre er utdannet klassisk sanger og pedagog fra Griegakademiet, UiB, og har videreutdanning i barnekorledelse fra Norges Musikkhøgskole. Hun jobber for tiden som sanger i ensemblet Tabula Rasa, har privatelever i sang og er dirigent for Ung i Kor Vest. Som barnekordirigent legger hun vekt på et trygt læringsmiljø med mye rytmelek, improvisasjon og intonasjonsøvelser. Ønsket er å formidle sangglede og god stemmebruk, og utvikle en musikalsk nysgjerrighet hos barna.

thumbnail_Zsuzsa-Zseni-Clausen-e1674985712194.jpg

Zsuzsa Zseni-Clausen

Sædalen Barnekor (permisjon vår 2024)

Zsuzsa Zseni-Clausen har utdannelsen sin som klassisk sanger og sangpedagog fra Universitet i Szeged (Ungarn), fra Universitet i Bergen og Universitet i Stavanger. Hun har jobbet med barn i flere år gjennom både individuell- og gruppeundervisning. Hun har som motto at musikk er en bro mellom mennesker. Under korøvelsene setter hun fokus på sunt stemmebruk, språk- og sanglek og å spre gleden rundt musikken.

301143048_1112034159730513_2875648701668072399_n.jpg

Alice Rose Mehammer

Nygårdslien Barnekor

Alice Rose Mehammer går bachelorprogrammet i Musikkvitenskap på Grieg Akademiet. Ho har gått i skulekorps i mange år, der ho har fått inspirasjon og lært mykje om musikk. Ettersom musikken har vore ein stor del av livet hennar, vil ho ta det i bruk vidare i livet. Alice syng no i Studentkoret Blandede Akademikere der ho får halde fram med hennar lidenskap for å synge i kor. Ho elskar å ha det gøy, leike med musikk og ikkje minst skape eit godt miljø rundt seg.

DSC_0195-scaled.jpg

Sapfo Maria Stavrides

Minde Barnekor, Slettebakken Skolekor og Ny-Krohnborg Barnekor

Sapfo Maria Stavrides er utdanna i klassisk piano og musikkteoretiske fag i det Nasjonale Konservatoriet i Athen og Høgskulen på Vestlandet med hovudinstrument i song. Songar, songpedagog og kordirigent i Petro Canto, Lystgården Vokal, Edvard Grieg Jentekor og Minde Barnekor. Sjølv har ho sunge profesjonelt middelalder musikk og verdsmusikk i over 18 språk. Ho brenner for sjangerforståelse, musikalsk allsidighet og å synge med heile kroppen.

Vetle Tangset

Bønes Barnekor

Vetle Tangset har holdt på med musikk siden han var liten. Med flere år i barnekor hvor han fikk prøve seg på dirigering i ung alder, og mange år i skolekorps har gleden for musikk vært stor fra starten. Nå for tiden synger han i Studentkoret Blandede Akademikere hvor sanggleden får fortsette. Som barnekordirigent ligger fokuset på gleden fra sang og musikk. Vetle dirigerer Bønes barnekor.

CVbilde.jpg

Ole-Andreas Førde

Eidsvåg Barnekor

Ole-Andreas Førde er ein komponist, dirigent og musikkpedagog frå Byrkjelo i Sogn og Fjordane. Han har si utdanning fra Griegakademiet i Bergen og Norges Musikkhøyskole i Oslo og arbeider i dag som dirigent, instruktør, komponist og arrangør i bergensområdet i både kor- og korpsmiljøet. På fritida sit han på tubarekka i Manger Musikklag og syng i Studentersangforeningen i Bergen. Ole-Andreas dirigerer Plica Vocalis, studinekoret på medisinsk fakultet, Salhus & Hordvik Musikklag og Li & Flaktveit Skolekorps, og som dirigent søker han alltid etter det neste store musikalske øyeblikk, med ein varme og energi fra alle deltakende, både utøvarar og publikum.

Barnekor-Ung-i-Kor-Vest-e1629976502106.jpg

Anniken Philipps

Hordvik Barnekor

Anniken Philipps går lektorutdanning ved Høgskulen på Vestlandet, og har tidligere jobbet som lærervikar på ungdomsskole i scenekunst og musikk. Hun har mye sangerfaring, og har blant annet spilt i en rekke musikaler. For tiden har hun et eget soloprosjekt innen pop-sjangeren hvor hun går under navnet NAADE. Som barnekordirigent i Ung i Kor Vest ønsker hun å skape et trygt læringsmiljø med mulighet for vekst og utvikling innen sang og musikk. Målet er å formidle sangglede gjennom lek, kameratskap og et gøy repertoar.

14570521-764F-4887-BF0E-38B74403608C_1_105_c

Maja Irgens

Sædalen Barnekor (vikar vår 2024)

Maja Irgens har utdanning i Utøvende musikk fra Universitetet i Agder og praktisk-pedagogisk utdanning i musikk fra Griegakademiet i Bergen, med sang som hovedinstrument. Hun har erfaring med barnekor og blandakor, har vikariert på Bergen kulturskole og underviser privat i sang.

Skroll til toppen